banner1.png

Funkcjonalno?ci CRM w Microsoft Dynamics AX: Planowanie czasu

PDF

Nowa funkcjonalno?? przygotowana do wersji 4.0 Microsoft Dynamics AX. Funkcjonalno?? umo?liwia planowanie czasu poprzez rejestracj? nadchodz?cych i wykonanych zada? (zdarze?).

Dost?pne s? nast?puj?ce widoki kalendarzy:

  • Wszyscy / dzie?
  • Wszyscy / miesi?c
  • Kalendarz osobisty / dzie?
  • Kalendarz osobisty / tydzie?
  • Kalendarz osobisty / miesi?c
  • Kalendarz osobisty / miesi?c wg tygodni
  • Kalendarz osobisty / rok
  • Kalendarz osobisty / lista

Pierwsze dwa widoki  umo?liwiaj? zbiorcze przegl?danie kalendarzy wszystkich lub wybranej grupy pracowników. Kalendarze osobiste przedstawiaj? zdarzenia jednego wybranego pracownika.

Z ka?dego z nich mo?na zak?ada? NoweEdytowa? szczegó?y istniej?cych wpisów zdarze?.

Podstawowe informacje:

  • Zak?adaj?c nowe zdarzenie zawsze nale?y wype?ni? pola Typ zdarzeniaOpisData i godz. OdDo
  • Dla typu „Spotkanie” konieczne jest wype?nienie dodatkowo pól MiejsceTyp kontaNumer konta
  • Dla typu „Ofertowanie” i „Serwis” konieczne jest wype?nienie dodatkowo pól Typ kontaNumer konta
  • Dodatkowo mo?na wype?ni? Notatk? oraz do??czy? za??czniki (standardowa ikona Obs?uga dokumentów na pasku narz?dzi)
  • Dla typów „Spotkanie”, „Targi/Konferencje” oraz „Szkolenie/Prezentacja” na zak?adce Zaproszenia mo?na wys?a? zaproszenia na spotkanie do wybranych pracowników. U zapraszanego pojawia si? wówczas zdarzenie typu „Zaproszenie”. Zapraszany mo?e je przyj?? (wówczas typ zmieni si? na typ zdarzenia pierwotnego, czyli odpowiednio „Spotkanie”, „Targi/Konferencje” lub „Szkolenie/Prezentacja”) lub odrzuci? (wówczas pole Status zmieni si? na „Odrzucone”)
  • Ka?de zdarzenie mo?e nast?pnie zosta? oznaczone jako Zrealizowane (pole Status zmienia si? na „Zrealizowane” i nie mo?na w nim ju? nic zmieni?), ew. mo?e te? zosta? Anulowane (status zmienia si? na „Anulowane”).
  • Dla typu „Ofertowanie” na zak?adce Oferty mo?na przej?? bezpo?rednio do tworzenia ofert oraz mo?na do??czy? oferty, które by?y wynikiem tego zdarzenia. Jest to warunek konieczny do oznaczenia zdarzenia jako Zrealizowane.


Kalendarze zbiorcze

Podstawowe informacje:

  • „Wszyscy” oznacza: ci pracownicy, którzy w definicja pracownika (zak?adka Przegl?d) maj? zaznaczone pole „Planowanie aktywne” (chodzi o to, aby nie pokazywa? w zbiorczym kalendarzu osób ju? nie pracuj?cych itp.)
  • Ka?dy typ zdarzenia ma swój kolor, w lewym dolnym rogu mo?na rozwin?? legend? kolorów
  • W przypadku klikni?cia na któr?? kratk? na kalendarzu, w oknie na górze automatycznie zmienia si? odpowiednio data i ew. pracownik (w zale?no?ci od widoku)
  • Je?li w tej kratce co? jest (jaki? kolor), to po klikni?ciu w oknie na dole wy?wietla si? skrócona informacja o tym zdarzeniu (pracownik, czas od-do, typ i opis)
  • Ikona dzwonka (ma priorytet) oznacza alert – dotyczy to spotka? i zaprosze? na spotkanie. U zapraszanego pojawia si? jak si? pojawi zaproszenie lub pó?niej zapraszaj?cy co? zmieni (np. godzin? lub anuluje spotkanie), u zapraszaj?cego pojawia si? gdy który? z zaproszonych co? zmieni, tzn. zaakceptuje lub odrzuci zaproszenie. Uwaga: zaakceptowanie powoduje u zapraszanego zmian? typu (i koloru) z „Zaproszenie na spotkanie” na „Spotkanie”
  • Ikona listy (kreski) oznacza, ?e w tym czasie jest wi?cej zdarze? (tylko s? ukryte „pod spodem”) – trzeba sobie sprawdzi? w kalendarzu osobistym / dzie?
  • Widoki kalendarza nie od?wie?aj? si? automatycznie je?li s? otwarte na ekranie (wi?c np. ikonka dzwonka „sama nie wyskoczy” u zapraszaj?cego gdy zapraszany zaakceptuje)  – jest do tego guzik Od?wie? dane
  • W celu ograniczenia liczby wy?wietlanych pracowników do krótszej listy (np. w?asnego Oddzia?u), mo?na zdefiniowa? tak? list? (guzik Funkcje / Listy pracowników lub w menu Ustawienia), a nast?pnie j? u?y? do filtrowania (guzik Funkcje / Ogranicz do listy)


Kalendarze osobiste

Podstawowe informacje:

  • Pos?ugiwanie si? widokami Osobisty / Dzie?Osobisty / Tydzie?, Osobisty / Miesi?cOsobisty / Rok jest analogiczne jak opisane wy?ej w przypadku kalendarzy zbiorczych
  • W odró?nieniu od pozosta?ych widoków kalendarza, widok Osobisty / Lista jest typowo „bazodanowy” (tak jak wi?kszo?? innych w Dynamics AX) i mo?na na nim w standardowy sposób zak?ada? dowolne filtry, kopiowa? do excela i robi? autoraporty. S?u?y on wy??cznie do przegl?dania zdarze?

Uwagi:

  • Edytowanie szczegó?ów zdarze? mo?liwe jest wy??cznie przez autora wpisu (o ile zdarzenie nie posiada statusu „Zrealizowane” – wtedy edycja w ogóle nie jest mo?liwa)
  • Dost?p do poszczególnych widoków kalendarzy oraz definiowania list pracowników, a tak?e mo?liwo?? ogl?dania szczegó?ów zdarze? innych pracowników zale?y od posiadanych uprawnie? i mo?e nie by? dozwolone

Uprawnienia

Poza standardowym definiowaniem dost?pu do poszczególnych opcji  w menu istniej? 2 dodatkowe klucze zabezpiecze? (dost?p na poziomie Widok lub Edycja):

  • Wszystkie zdarzenia - mo?liwo?? dost?pu do szczegó?ów zdarze? wszystkich innych pracowników
  • Zdarzenia w dziale – mo?liwo?? dost?pu do szczegó?ów zdarze? wszystkich pracowników maj?cych przypisany ten sam dzia? co dana osoba
 
Wstecz