|
2005-08-17
PIVOTAL FMCG
Bran?a Mi?sna i Drobiarska
Przedsi?biorstwa handlowo-produkcyjne dzia?aj?ce na wspó?czesnym rynku mi?snym i drobiarskim stale podejmuj? dzia?ania s?u??ce podniesieniu konkurencyjno?ci i jako?ci ?wiadczonych przez nie us?ug. Rosn?ca na rynku konkurencja sprawia, ?e na wybór klienta wp?ywa wiele czynników: jako?? sprzedawanego mi?sa, ró?norodno?? produktów, niska cena. Rozwi?zanie adresowane jest do przedsi?biorstw, które stoj? przed konieczno?ci? usprawnienia dzia?a? pracowników, obni?enia kosztów, zwi?kszenia dochodów i poprawienia skuteczno?ci podejmowanych decyzji wynikaj?cych z:
Wysokich kosztów sprzeda?y,
Niskiej mar?y netto,
Braku skutecznego nadzoru nad pracownikami terenowymi,
S?ab? znajomo?ci? dost?pno?ci w?asnych produktów na rynku,
S?ab? znajomo?ci? konkurencji i w?asnej pozycji u klientów (detalicznych i hurtowych),
Proponowane przez Pivotal Polska rozwi?zanie obejmuje wszystkie g?ówne elementów dzia?alno?ci przedsi?biorstwa w bran?y mi?snej i drobiarskiej jednym spójny system pozwalaj?cym:
- efektywnie zarz?dza? i nadzorowa? sprzeda?? mi?sa, drobiu, w?dlin, skupu ?ywca poprzez sie? hurtowni, sklepów i przedstawicieli handlowych;
- prognozowa? wielko?? sprzeda?y;
- utrzyma? wysokie standardy jako?ciowe oferowanego asortymenty np.: normy przechowywania mi?sa i w?dlin;
- analizowa? konkurencje i ich rynkowe dzia?ania;
- skutecznie promowa? w?asn? mark?;
- obni?a? koszty sprzeda?y.
W praktyce oznacza to, ?e rozwi?zanie pozwala zarz?dza? ka?dym etapem sprzeda?y zaczynaj?c od wyszukania i segmentacji klientów, zbierania zamówie?, monitorowania cen produktów w?asnych i konkurencji, dystrybucj? produktów, Van-selling, zarz?dzanie biurem obs?ugi klienta a? po ?ci?ganie nale?no?ci .
G?ówne elementy rozwi?zania Pivotal FMCG Bran?a Mi?sna i Drobiarska to:
Telefoniczne Centrum Obs?ugi Klienta i zbierania zamówie? ? Pivotal Contact Center
Obs?uga sprzeda?y mobilnej (system dla przedstawicieli handlowych) ? Pivotal Sprzeda? Mobilna
Pivotal Management Portal: Portal dla kierownictwa daj?cy bie??ce informacje o rentowno?ci poszczególnych klientów i produktów oraz realizacji zada? handlowych i marketingowych przez zespo?y sprzeda?y
System windykacji ? pozwalaj?cy na bie??ce ?ledzenie zaleg?o?ci p?atniczych przez dzia? finansowy i przedstawicieli handlowych oraz automatyzuj?cy i standaryzuj?cy procedury windykacyjne
Hurtownie danych - Business Intelligence
System Pivotal FMCG Bran?a Mi?sna i Drobiarska zwi?ksza efektywno?? przedstawicieli handlowych poprzez planowanie i nadzór realizacji trasówek, zada? marketingowych, bie??cy nadzór nad sp?ywem zamówie?. Telefoniczne Centrum Zbierania Zamówie? pozwala na kilkakrotne obni?enie kosztów pozyskania zamówie? na ?sta?e? produkty (do?wiadczenia wskazuj?, ?e drog? telefoniczn? mo?na efektywnie zbiera? do 40%-60% zamówie?) umo?liwiaj?c przedstawicielom handlowym skuteczniejsz? prac? przy rozszerzaniu oferty i pozyskaniu nowych klientów.
Dzi?ki oparciu obu modu?ów na wspólnej bazie danych zapewniony jest pe?en przep?yw danych pomi?dzy przedstawicielami handlowymi i tele-centrum umo?liwiaj?cy ?ledzenie pozyskanych zamówie?, przydzielanie zada? i wizyt.
Niskie mar?e dominuj?ce na tym rynku zmuszaj? kierownictwo firm do szczególnie uwa?nego ?ledzenia op?acalno?ci poszczególnych produktów i klientów. Pivotal Portal Management to rozwi?zanie pozwalaj?ce na szybk? identyfikacj? zarówno produktów i klientów generuj?cych strat? jak i tych najbardziej rentownych, u?atwiaj?c skuteczne zarz?dzanie ofert? handlow? i dzia?em sprzeda?y.
Istotnym uzupe?nieniem zarz?dzania sprzeda?? jest system windykacji nale?no?ci. Du?e rozdrobnienie odbiorców, d?ugie terminy p?atno?ci i cz?sta nierzetelno?? odbiorców sprawia ?e jest wa?ny element dzia?alno?ci firm w bran?y mi?snej i drobiarskiej. Modu? windykacji umo?liwia bie??ce ?ledzenie sp?ywu nale?no?ci oraz pe?n? obs?ug? post?powania windykacyjnego a? po windykacji s?dowej w??cznie.
G?ówne korzy?ci z wdro?enia rozwi?zania Pivotal FMCG
Bran?a Mi?sna i Drobiarska
|
Obni?enie kosztów pozyskania zamówienia
|
Koszt pozyskania zamówienia przez Telefoniczne Centrum Zbierania Zamówie? jest kilkakrotnie ni?szy ni? w przypadku zamówie? zbieranych przez przedstawicieli handlowych. Integracja z Systemem Sprzeda?y Mobilnej zapewnia dost?p do aktualnych informacji przez przedstawicieli handlowych i daje mo?liwo?? wielostronnej komunikacji
|
|
Skuteczny nadzór na prac? przedstawicieli
|
Praca aplikacji w trybie on-line (lub off-line) umo?liwia kierownictwu wgl?d w realizacj? wizyt i wyznaczonych dzia?a? w czasie rzeczywistym, daj?c jednocze?nie mo?liwo?? interwencji jeszcze przed zako?czeniem dnia pracy.
W projektach prowadzonych przez nasz? firm? uda?o si? podnie?? liczb? wizyt przedstawicieli z 12 do 20 dziennie
|
|
Obni?enie kosztów sprzeda?y
|
Monitorowanie sp?ywu nale?no?ci i skuteczna windykacja pozwala znacznie ograniczy? koszty tzw. kredytu kupieckiego
|
|
Monitoring produktów w?asnych i konkurencji
|
Aktualna informacja o dystrybucji w?asnych produktów ma szczególne znaczenie w okresach promocji i wprowadzania nowo?ci, pozwalaj?c na szybk? interwencj? w celu uzupe?nienia braków.
Daje równie? mo?liwo?? podj?cia szybkich decyzji w przypadku agresywnych dzia?a? konkurencji.
|
|
Skalowalno??
|
System wykorzystywany jest zarówno przez niewielkie, np. regionalne oddzia?y wykorzystuj?ce 10-20 stanowisk jak i du?e korporacje (najwi?ksza instalacja 6000 stanowisk). Systemy te istniej? w ró?nych konfiguracjach zarówno jako systemy centralne jak i rozproszone.
|
|
Szybko?? i ?atwo?? wprowadzania zmian
|
System Pivotal dostarczany jest wraz z narz?dziem przy pomocy, którego zosta? zbudowany i narz?dziem do opracowywania raportów. Prosty graficzny interfejs obu narz?dzi pozwala na szybkie opanowanie zasad modyfikowania systemu i samodzielne i natychmiastowe wprowadzanie niezb?dnych zmian w systemie.
Daje to mo?liwo?? szybkiego reagowania na potrzeby rynku.
|
|
Bezpiecze?stwo inwestycji
|
Firma Pivotal Corporation przeznacza, co roku, kilkana?cie milionów dolarów na rozwój i doskonalenie systemu. Nak?ady te maj? w najbli?szych latach ulec podwojeniu.
Bezpiecze?stwo ci?g?o?ci obs?ugi i serwisu na rynku polskim zapewniaj? du?e firmy integratorskie b?d?ce partnerami handlowymi i wdro?eniowymi firmy Pivotal Polska.
|
|
Sprawna integracja z innymi systemami
|
Nowoczesna technologia wymiany danych (EDI, XML, html, Middleware) zaimplementowana systemie Pivotal zapewnia sprawn? wymian? danych z innymi systemami.
|
|