banner1.png

Pivotal CRM Windykacja

PDF

2005-08-01

Na konkurencyjno?? i zyskowno?? polskich instytucji finansowych po wej?ciu Polski do Unii Europejskiej, oprócz odpowiedniego zaplecza logistycznego, finansowego, ogromny wp?yw ma umiej?tne zarz?dzanie pakietami nale?no?ci i obni?anie kosztów dzia?a? windykacyjnych. Coraz trudniej z mar?y pokry? koszty d?ugich i ma?o skutecznych post?powa? windykacyjnych, s?dowych i egzekucyjnych. Eksperci znaj?cy polski sektor finansowy s? przekonani, ?e skuteczno?? tych post?powa? powinna w okresie najbli?szych 2 lat wzrosn?? kilkadziesi?t procent. To s? ogromne kwoty oszcz?dno?ci, ale i wyzwania oznaczaj?ce niejednokrotnie dla instytucji by? albo nie by?. Wdro?enie rozwi?za? organizacyjno-informatycznych Pivotal CRM Windykacja umo?liwia szybkie podniesienie jako?ci i bardzo znacz?ce zwi?kszenie skuteczno?ci szeroko poj?tej windykacji.

 

 

Rozwi?zania przeznaczone s? dla instytucji i organizacji finansowych, które stoj? przed zagadnieniami niewystarczaj?cego nadzoru nad procesami windykacji, post?powania s?dowego i egzekucyjnego, skutkuj?cego:

-          zbyt d?ugim czasem ich trwania,

-          chaotycznymi i cz?sto spó?nionymi dzia?aniami,

-          nisk? skuteczno?ci? tych procesów,

-          niekontrolowanymi kosztami,

-          brakiem ich przejrzysto?ci,

-          zawodn? wspó?prac? wielu zaanga?owanych w nie osób,

-          znacznymi stratami instytucji, organizacji,

-          zmniejszeniem konkurencyjno?ci.

 

Pivotal CRM Windykacja kompleksowo obejmuje procesy zwi?zane z zarz?dzaniem wierzytelno?ciami.

 

 

 

 

W praktyce oznacza to zarz?dzanie na ka?dym etapie zaczynaj?c od wywiadu gospodarczego, monitorowania ryzyka kredytowego, dochodzeniu nale?no?ci na drodze s?dowej, nadzorowaniu egzekucji komorniczej jak równie? na aktywnym zarz?dzaniu telefonicznym centrum windykacji a tak?e sieci? przedstawicieli i windykatorów terenowych.

 

Wyposa?eni w przeno?ne urz?dzenia typu PC Tablet czy Pocket PC windykatorzy terenowi przekazuj? na bie??co notatki ze spotka?, rejestruj? dotychczasowe dzia?ania, ustalenia oraz uzupe?niaj? baz? danych w czasie rzeczywistym.

 

Warto pami?ta?, ?e bie??ca kontrola podstawowych informacji o d?u?niku, takie jak dane teleadresowe, dane o sytuacji finansowej, informacje o kontach bankowych, oddzia?ach, magazynach i innych miejscach, gdzie ma si? znajdowa? towar oraz inne aktywa jest podstaw? szybkiego odzyskania wierzytelno?ci.

 

 

Aplikacja CRM Windykacja wymusza tym samym konieczno?? bie??cego kontrolowania stan prawnego i faktycznego zabezpiecze? udzielonych kredytów i por?cze? (np. je?li udzielony przez instytucje kredyt jest zabezpieczony zastawem rejestrowym na samochodzie d?u?nika, nale?y kontrolowa?, czy pojazd jest rzeczywi?cie w dyspozycji d?u?nika i jaki jest jego faktyczny stan). Bie??ca obserwacja i ci?g?e uaktualnianie danych o sytuacji klienta pomaga podejmowa? trafne i korzystne decyzje

 

Kadra zarz?dzaj?ca na bie??co ma pe?en przegl?d procesów z sygnalizacj? odchyle? od przyj?tych standardów post?powania i oczekiwanej-zak?adanej skuteczno?ci dzia?a?.

 

Aplikacja pozwala w ka?dej chwili skontrolowa? stan tocz?cego si? post?powania, upro?ci? oraz przyspieszy? czynno?ci zwi?zane z prowadzeniem sprawy windykacyjnej, zmniejszy? koszty zwi?zane z utrzymaniem zespo?u windykacyjnego, oraz umo?liwia sporz?dzanie raportów w ka?dym ??danym momencie dla wszystkich spraw windykacyjnych.

 

 

 

 

 

Rozwi?zanie Pivotal CRM Windykacja automatyzuje m.in. czynno?ci:

-          rejestracji umów i zlece? windykacyjnych

-          segmentacji zlece?

-          przydzielania do ka?dej grupy w indykatorów

-          nadawanie indywidualnego numeru rachunku do sp?aty zad?u?enia

-          nadzorowania terminu sp?at

-          ustalania dat przedawnienia

-          rozliczenia kwoty zad?u?enia: kwota g?ówna, roszczenia, odsetki

-          nadawania statusu sprawie: sp?ata, sp?ata cz??ciowa, sprawa sporna, odmowa sp?aty, itp.

-          automatyczna rejestracja dzia?a? i przypomnie?

-          ?ledzenia skuteczno?ci osób zaanga?owanych w procesy

-          seryjnej wysy?ki korespondencji: zawiadomie?, upomnie?, itp.

 

 

Aplikacja CRM Windykacja u?atwia te? wprowadzanie standardowych procedur w stosunku do klientów i pracowników. W stosunku do podobnych klientów firma b?dzie mog?a post?powa? wed?ug tych samych zasad i identycznie traktowa? ka?dego z nich. Procedura ulepsza te? wspó?prac? wewn?trzn? w instytucji - mi?dzy dzia?em sprzeda?y a windykacji.

 

CRM Windykacja to równie? nowoczesna, obszerna baza danych sprawnie obs?uguj?ca nawet kilkaset tysi?cy spraw równocze?nie. Do ka?dej ze spraw przypisane s? skanowane materia?y ?ród?owe stanowi?ce integraln? cz??? ka?dej sprawy. Mimo tak obszernym zasobów, baza jest ?atwo dostosowywana do indywidualnych i zmieniaj?cych si? potrzeb ka?dej instytucji.

 

G?ówne komponenty rozwi?zania Pivotal CRM Windykacja, standaryzuj?cego i automatyzuj?cego wymienione procesy zarówno w zakresie windykacji masowej jak i indywidualnej, to zarz?dzanie:

-          centraln? baz? windykacji - obejmuj?c? nawet kilkaset tysi?cy spraw,

-          procesami i zespo?ami specjalistów w telefonicznym centrum windykacji Contact Center

-          procesami i zespo?ami prowadz?cymi dzia?ania w terenie rozwi?zania mobilne,

-          procesami wspó?pracy z innymi komórkami i organizacjami zewn?trznymi anga?owanymi w te procesy,

-          sprawozdawczo?ci? i analizami,

-          po??czeniem z ka?dym podstawowym, centralnym system instytucji (back-office), w szczególno?ci z systemem FK.

 

 

 
Wstecz