banner1.png

Analiza rynku i konkurencyjno?ci

PDF

2005-04-19
Analiza rynku i konkurencyjno?ci

Realizujemy szeroki wachlarz technik i metod badawczych pozwalaj?cych odpowiedzie? na wi?kszo?? pyta? z szeroko rozumianego marketingu. Wykorzystuj?c zarówno jako?ciowe jak i ilo?ciowe metody badawcze, dostarczamy rozwi?za? pozwalaj?cych na podejmowanie decyzji marketingowych na poszczególnych etapach rozwoju przedsi?biorstwa:

Etap formu?owania celów oraz kszta?towania strategii marketingowej

1.     Segmentacja rynku
Zdefiniowanie rynku, na którym firma b?dzie dzia?a?. Wyró?nienie rodzajów nabywców dokonuje si? poprzez:

o    charakterystyk? cech konsumentów (wiek, p?e?, dochód, zawód- kryteria segmentacji)

o    na podstawie rodzaju nabywanego produktu

2.     Badania motywacji i preferencji w zakresie procesu kupna / konsumpcji
Wskazanie kryteriów wyboru w procesie decyzyjnym obecnych jak i potencjalnych klientów

3.     Badania postaw wobec produktu

4.     Zdefiniowanie produktu w kategoriach konsumenta
Dopasowanie cech produktu, us?ugi do korzy?ci jakie konsument osi?gnie je?li dokona zakupu. Okre?lenie jakie czynniki s? wa?ne w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu, us?ugi.

5.     Okre?lenie pojemno?ci i wielko?ci rynku Wskazanie potencjalnej liczby nabywców oraz zg?aszanego popytu na towary i us?ugi, które przy danych cenach i dochodach mog? by? sprzedane w okre?lonym czasie i miejscu.

6.     Okre?lenie dynamiki rynku
Okre?lenie, z jak? intensywno?ci? zmienia si? popyt na rynku

7.     Okre?lenie cenowej struktury rynku i ustalenie ceny

8.     Prognozowanie sprzeda?y

Etap wprowadzania strategii

1.     Badania produktów, opakowa?

2.     Badania cenowe

3.     Badania dystrybucji

4.     Badania promocji

5.     Badania pozycjonowania

Etap oceny realizacji za?o?onych celów marketingowych

1.     Badania satysfakcji (Mystery Shopping)

2.     Badania wizerunku i pozycji marki

 

 
Wstecz