|
2005-07-26
I . ZAKRES OFEROWANYCH US?UG
Indygo Polska oferuje wdra?enie sprawdzonych i efektywnych systemów informacji zarz?dczej opartej na zasadach kontrolingu. Typowe wdro?enie systemu informacji zarz?dczej obejmuje:
? Identyfikacj? strategii firmy oraz celów operacyjnych realizowanych przez poszczególne jednostki organizacyjne (biznesowe).
? Okre?lenie miar realizacji celów operacyjnych i strategicznych
? Okre?lenie potrzeb informacyjnych na poszczególnych szczeblach zarz?dzania organizacj?, we wszystkich obszarach dzia?ania firmy.
? Identyfikacj? i weryfikacj? struktur organizacyjnych, organizacji g?ównych procesów oraz podzia?u funkcji pomi?dzy poszczególne komórki organizacyjne..
? Zdefiniowanie centrów zysku i centrów kosztowych oraz stworzenie mapy kontrolingowej firmy.
? Weryfikacj? stosowanych zasad kalkulacji kosztów i cen poszczególnych produktów oraz metod analizy ich rentowno?ci.
? Zaprojektowanie i wdro?enie systemu planowania i raportowania dla wszystkich zdefiniowanych obiektów kontrolingowych. Zapewnienie w?a?ciwego powi?zania systemu planów operacyjnych z bud?etem (planem sprzeda?y, produkcji, inwestycyjnym oraz planem przep?ywów pieni??nych dla ca?ej firmy).
? Zaprojektowanie i wdro?enie systemu raportowania wewn?trznego opartego na przyj?tej strukturze planów operacyjnych i uzupe?nionego o standardowe okresowe analizy raportowanych wielko?ci.
II. METODOLOGIA STOSOWANA PRZEZ INDYGO POLSKA
Realizuj?c projekty wdro?enia systemów kontrolingu i informacji zarz?dczej Indygo Polska stosuje w?asn? metodologi?, opart? na nast?puj?cych za?o?eniach:
? Indywidualne podej?cie do potrzeb ka?dego klienta, wsparte analiz? istniej?cych struktur, systemów informacyjnych, organizacji kluczowych procesów oraz realizowanej strategii dzia?ania
? Wspólne okre?lenie celów i miar sukcesu projektu, a tak?e niezb?dnych dla jego realizacji zasobów i stopnia ich zaanga?owania.
? Proponowanie rozwi?za? w oparciu o istniej?ce systemy, organizacj? procesów biznesowych i narz?dzia informatyczne, przy ograniczeniu do niezb?dnego minimum rekomendowanych zmian.
? ?cis?a wspó?praca z klientem podczas projektu: Staranna i potwierdzona przez kierownictwo klienta identyfikacja jego potrzeb informacyjnych, wspólny zespó? wdro?eniowy, zapewnienie transferu wiedzy od konsultantów do organizacji klienta, w razie potrzeby - coaching i szkolenia.
? Zapewnienie jednolitego, czytelnego opisu proponowanych procedur, formatu danych ?wsadowych? oraz raportów.
Skuteczno?? proponowanych rozwi?za? potwierdza fakt, ?e konsultanci Indygo Polska z sukcesami wdra?ali systemy informacji zarz?dczej w ?rednich i du?ych firmach produkcyjnych, handlowych i us?ugowych. W wielu wypadkach wdro?enie kontrolingu by?o powi?zane z wdro?eniem odpowiednich narz?dzi informatycznych (systemy ERP lub narz?dzia dedykowane).
III. KORZY?CI DLA KLIENTA INDYGO POLSKA
? Zapewnienie dost?pu do niezb?dnej, rzetelnej, aktualnej i wiarygodnej informacji stanowi?cej odpowiedni? podstaw? operacyjnych decyzji zarz?dczych.
? Stworzenie podstaw dla optymalnego wykorzystania zasobów firmy w istniej?cych warunkach rynkowych.
? Zapewnienie spójno?ci i formalnej wykonalno?ci bud?etu i systemu planów operacyjnych.
? Zapewnienie bie??cego monitorowania i oceny realizacji strategii, celów operacyjnych, wykorzystania zasobów oraz zada? postawionych dla poszczególnych komórek i ich kierowników.
? Umo?liwienie szybkiej oceny i analizy wp?ywu zmian zewn?trznych na biznes oraz wprowadzania niezb?dnych korekt celów i metod ich realizacji.
W?a?ciwie zaprojektowany i wdro?ony system informacji zarz?dczej i kontrolingu zapewnia skuteczn? kontrol? nad realizacj? strategicznych celów firmy, stanowi podstaw? dla podejmowania decyzji operacyjnych oraz zapewnia utrzymanie p?ynno?ci finansowej i optymalnego poziomu kosztów.
|