2005-07-26
I . ZAKRES OFEROWANYCH USŁUG
Indygo Polska oferuje wdrażenie sprawdzonych i efektywnych systemów informacji zarządczej opartej na zasadach kontrolingu. Typowe wdrożenie systemu informacji zarządczej obejmuje:
? Identyfikację strategii firmy oraz celów operacyjnych realizowanych przez poszczególne jednostki organizacyjne (biznesowe).
? Określenie miar realizacji celów operacyjnych i strategicznych
? Określenie potrzeb informacyjnych na poszczególnych szczeblach zarządzania organizacją, we wszystkich obszarach działania firmy.
? Identyfikację i weryfikację struktur organizacyjnych, organizacji głównych procesów oraz podziału funkcji pomiędzy poszczególne komórki organizacyjne..
? Zdefiniowanie centrów zysku i centrów kosztowych oraz stworzenie mapy kontrolingowej firmy.
? Weryfikację stosowanych zasad kalkulacji kosztów i cen poszczególnych produktów oraz metod analizy ich rentowności.
? Zaprojektowanie i wdrożenie systemu planowania i raportowania dla wszystkich zdefiniowanych obiektów kontrolingowych. Zapewnienie właściwego powiązania systemu planów operacyjnych z budżetem (planem sprzedaży, produkcji, inwestycyjnym oraz planem przepływów pieniężnych dla całej firmy).
? Zaprojektowanie i wdrożenie systemu raportowania wewnętrznego opartego na przyjętej strukturze planów operacyjnych i uzupełnionego o standardowe okresowe analizy raportowanych wielkości.
II. METODOLOGIA STOSOWANA PRZEZ INDYGO POLSKA
Realizując projekty wdrożenia systemów kontrolingu i informacji zarządczej Indygo Polska stosuje własną metodologię, opartą na następujących założeniach:
? Indywidualne podejście do potrzeb każdego klienta, wsparte analizą istniejących struktur, systemów informacyjnych, organizacji kluczowych procesów oraz realizowanej strategii działania
? Wspólne określenie celów i miar sukcesu projektu, a także niezbędnych dla jego realizacji zasobów i stopnia ich zaangażowania.
? Proponowanie rozwiązań w oparciu o istniejące systemy, organizację procesów biznesowych i narzędzia informatyczne, przy ograniczeniu do niezbędnego minimum rekomendowanych zmian.
? Ścisła współpraca z klientem podczas projektu: Staranna i potwierdzona przez kierownictwo klienta identyfikacja jego potrzeb informacyjnych, wspólny zespół wdrożeniowy, zapewnienie transferu wiedzy od konsultantów do organizacji klienta, w razie potrzeby - coaching i szkolenia.
? Zapewnienie jednolitego, czytelnego opisu proponowanych procedur, formatu danych ?wsadowych? oraz raportów.
Skuteczność proponowanych rozwiązań potwierdza fakt, że konsultanci Indygo Polska z sukcesami wdrażali systemy informacji zarządczej w średnich i dużych firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych. W wielu wypadkach wdrożenie kontrolingu było powiązane z wdrożeniem odpowiednich narzędzi informatycznych (systemy ERP lub narzędzia dedykowane).
III. KORZYŚCI DLA KLIENTA INDYGO POLSKA
? Zapewnienie dostępu do niezbędnej, rzetelnej, aktualnej i wiarygodnej informacji stanowiącej odpowiednią podstawę operacyjnych decyzji zarządczych.
? Stworzenie podstaw dla optymalnego wykorzystania zasobów firmy w istniejących warunkach rynkowych.
? Zapewnienie spójności i formalnej wykonalności budżetu i systemu planów operacyjnych.
? Zapewnienie bieżącego monitorowania i oceny realizacji strategii, celów operacyjnych, wykorzystania zasobów oraz zadań postawionych dla poszczególnych komórek i ich kierowników.
? Umożliwienie szybkiej oceny i analizy wpływu zmian zewnętrznych na biznes oraz wprowadzania niezbędnych korekt celów i metod ich realizacji.
Właściwie zaprojektowany i wdrożony system informacji zarządczej i kontrolingu zapewnia skuteczną kontrolę nad realizacją strategicznych celów firmy, stanowi podstawę dla podejmowania decyzji operacyjnych oraz zapewnia utrzymanie płynności finansowej i optymalnego poziomu kosztów.
|