|
Drog? do dobrego wykorzystania systemu klasy ERP jest prawid?owo przeprowadzony proces wdro?eniowy. Bazuj?c na naszych do?wiadczeniach opracowali?my w?asn? metodologi? wdro?enia. Stosuj?c t? metodologi? gwarantujemy klientom, ?e projekt wdro?enia systemu klasy ERP osi?gnie sukces zgodnie z powszechnie stosowanymi miarami czyli:
- Projekt osi?gnie za?o?ony cel
- Projekt zmie?ci si? w planowanym czasie
- Projekt zmie?ci si? w planowanym bud?ecie
Metodologia wdro?enia firmy INDYGO wyró?nia cztery struktury projektu wdro?eniowego:
Struktura zada? projektu wdro?eniowego
W projekcie wdro?eniowym wyró?nili?my kilka podstawowych etapów:
1. ETAP DEFINICJI I ANALIZ
W tym etapie powstaj? wszelkie definicje i za?o?enia projektu wdro?eniowego, okre?lenie struktur organizacyjnych i wzajemnych powi?za? miedzy zespo?ami wdro?eniowymi klienta a Indygo. Tu s? tak?e przeprowadzane dok?adne analizy procesów biznesowych. Ostatnim zadaniem tego etapu jest propozycja zmian organizacyjnych w przedsi?biorstwie (o ile s? one konieczne).
2. ETAP TWORZENIA ?RODOWISKA DLA PROJEKTU WDRO?ENIOWEGO
Dla prowadzenia prac zwi?zanych z projektem wdro?eniowym konieczne jest zapewnienie odpowiedniego ?rodowiska. Zgodnie z metodologi? Indygo pod poj?ciem zapewnienia odpowiedniego ?rodowiska rozumiemy stworzenie stosownej infrastruktury informatycznej oraz zainstalowanie i wst?pn? konfiguracj? aplikacji, oraz przeszkolenie zespo?ów wdro?eniowych klienta oddelegowanych do stworzenia modelu przedsi?biorstwa w systemie ERP. Tak przygotowane zasoby pos?u?? do przeprowadzenia prac zwi?zanych z projektem wdro?eniowym.
3. ETAP TWORZENIA MODELU FUNKCJONOWANIA PRZEDSI?BIORSTWA ORAZ WERYFIKACJA MODELU
Podczas tego etapu dochodzi do ?cis?ej wspó?pracy zespo?ów wdro?eniowych Klienta i Indygo. Zespó? Indygo jest odpowiedzialny za stworzenie modelu funkcjonalnego przedsi?biorstwa w systemie ERP, a zespó? Klienta odpowiada za weryfikacj? zaproponowanych rozwi?za?. Takie podej?cie pozwala w pe?ni wykorzysta? wiedz? eksperck? specjalistów Indygo oraz g??bok? praktyczn? wiedz? pracowników Klienta. W ramach tego etapu zostaj? uzgodnione konieczne modyfikacje oprogramowania.
4. ETAP PARAMETRYZACJI I TESTÓW PILOTA
Po stworzeniu modelu funkcjonowania przed zespo?ami wdro?eniowymi stoi trudne zadanie przetestowania zaproponowanego rozwi?zania. Z wykorzystaniem danych rzeczywistych s? przeprowadzane testy, które maj? dostarczy? oczekiwanych informacji. W tej fazie dochodzi do ostatecznej weryfikacji zaproponowanego modelu i wprowadzenia ostatnich zmian. Po ostatecznej akceptacji nast?puje ko?cowa parametryzacja ?rodowiska pracy.
5. ETAP KO?COWYCH SZKOLE? I EKSPLOATACJI
W czasie tego etapu tzw. ko?cowi u?ytkownicy s? zapoznawani z nowym systemem. Jest to realizowane przez organizacj? szkole?, a tak?e dostarczenie instrukcji stanowiskowych, które s? doskona?? pomoc? podczas pracy z nowym systemem. Dla tak przygotowanych pracowników przej?cie na prac? w nowym systemie jest naturalne i rodzi mniej niepewno?ci. Podczas pocz?tkowego okresu pracy w nowym systemie pracownicy Indygo ?wiadcz? pomoc telefoniczn?, a tak?e sprawuj? opiek? powdro?eniow? w trakcie okresowych wizyt.
W przypadku konieczno?ci podporz?dkowania realizacji projektu wdro?eniowego poszczególnym procesom biznesowym przedsi?biorstwa, etapy mog? by? realizowane jednocze?nie dla oddzielnych obszarów.
Struktura organizacyjna projektu wdro?eniowego
W celu w?a?ciwego rozdzia?u prac, a tak?e stworzenia wzajemnych zale?no?ci na pocz?tku projektu wdro?eniowego zostaje stworzona struktura organizacyjna. Koniecznym jest stworzenie nast?puj?cych funkcji w strukturze organizacyjnej Klienta:
- Komitet Steruj?cy - oddelegowani reprezentanci Zarz?du przedsi?biorstwa Klienta, do ich zada? nale?y m.in. okre?lenie i zaakceptowanie celów, zakresu, bud?etu i czasu trwania projektu wdro?eniowego
- Kierownik Projektu ze strony Klienta - umocowany pracownik Klienta odpowiedzialny za bie??c? koordynacj? prac
- Dziedzinowe Zespo?y Wdro?eniowe - oddelegowani pracownicy Klienta, którzy posiadaj? wiedz? praktyczn? o przedsi?biorstwie
Ze strony Indygo w projekt wdro?eniowy s? zaanga?owane nast?puj?ce zasoby:
- Szef ds. Wdro?e? - reprezentant zarz?du Indygo sprawuj?cy kontrol? nad jako?ci? ?wiadczonych us?ug
- Kierownik Projektu Indygo - osoba ze strony Indygo odpowiedzialna za organizacj? prac w projekcie wdro?eniowym; dodatkowo jest to osoba odpowiedzialna za raportowanie i rozliczanie prac w projekcie
- Konsultanci wdro?eniowi Indygo - pracownicy Indygo przygotowani posiadaj?cy wiedz? z zakresu funkcjonowania przedsi?biorstw, a tak?e znaj?cy doskonale system ERP.
Struktura raportowania w projekcie wdro?eniowym
System raportowania zgodny z metodologi? Indygo zapewnia sprawny przep?yw informacji o projekcie wdro?eniowym, a tak?e pozwala w ?atwy sposób monitorowa? stopie? zaawansowania prac. Wykorzystujemy do tego nast?puj?ce dokumenty:
- Raport z Wykonanych Prac - dokument sporz?dzany dla ka?dego zadania w projekcie, zawieraj?cy informacje o osobach realizuj?cych, czasie realizacji i przeprowadzonych czynno?ciach
- Raport Tygodniowy - podstawowy raport dla kierowników projektu obu stron pozwalaj?cy zaplanowa? zadania na najbli?szy okres, a tak?e okre?li? stopie? realizacji zada? wcze?niejszych
- Raport Miesi?czny - raport przeznaczony dla zarz?du Klienta obrazuj?cy zaanga?owania prac, wykorzystanie bud?etu
- Dokumenty pomocnicze - nale?? do nich: ocena szkolenia, protokó? przekazania oprogramowania, agendy obowi?zkowych spotka? w kluczowych momentach projektu i inne
Struktura raportowania w projekcie wdro?eniowym
System raportowania zgodny z metodologi? Indygo zapewnia sprawny przep?yw informacji o projekcie wdro?eniowym, a tak?e pozwala w ?atwy sposób monitorowa? stopie? zaawansowania prac. Wykorzystujemy do tego nast?puj?ce dokumenty:
- Raport z Wykonanych Prac - dokument sporz?dzany dla ka?dego zadania w projekcie, zawieraj?cy informacje o osobach realizuj?cych, czasie realizacji i przeprowadzonych czynno?ciach
- Raport Tygodniowy - podstawowy raport dla kierowników projektu obu stron pozwalaj?cy zaplanowa? zadania na najbli?szy okres, a tak?e okre?li? stopie? realizacji zada? wcze?niejszych
- Raport Miesi?czny - raport przeznaczony dla zarz?du Klienta obrazuj?cy zaanga?owania prac, wykorzystanie bud?etu
- Dokumenty pomocnicze - nale?? do nich: ocena szkolenia, protokó? przekazania oprogramowania, agendy obowi?zkowych spotka? w kluczowych momentach projektu i inne
|