|
2005-06-29
Firma Indygo Polska w oparciu o system informatyczny klasy ERP o nazwie Microsoft Dynamics AX opracowa?a specjalistyczne rozwi?zanie informatyczne zajmuj?ce si? zarz?dzaniem flot? adresowane do przedsi?biorstw zajmuj?cych si? us?ugami transportowymi. Rozwi?zanie to jest rozwini?ciem standardowej funkcjonalno?ci systemu Microsoft Dynamics AX o dodatkowe elementy.
Modu? Zarz?dzanie Flot?
Jednym z najbardziej istotnych zada? polityki flotowej firm jest obni?anie kosztów zwi?zanych z eksploatacj? samochodów. Modu? Zarz?dzania Flot? zawiera szereg danych umo?liwiaj?cych optymalizacj? eksploatacji ci?gników siod?owych oraz naczep.
Obiekty biznesowe
W tej cz??ci zostan? wymienione najistotniejsze obiekty biznesowe modu?u Zarz?dzanie Flot?.
Ci?gniki
Kartoteka ci?gników zawiera pe?en zestaw danych opisuj?cych ten element taboru, m.in.:
- dane identyfikacyjne pojazdu (numer rejestracyjny, marka, typ, model, rok produkcji, pojemno?? baku, kolor, numer silnika, numer nadwozia)
- dane o rodzaju paliwa i normach spalania
- informacje o ubezpieczeniu pojazdu
- dane konstrukcyjne wybranych podzespo?ów w postaci rozwijanego ?drzewka?
- dane o wyposa?eniu eksploatacyjnym i dodatkowym (akumulatory, ogumienie i inne) wraz z pe?n? histori? monta?u i demonta?u
- terminy przegl?dów, wymian oraz innych dzia?a? zwi?zanych z danym pojazdem
- dane o faktycznie wykonanych przegl?dach i dzia?aniach serwisowych
Naczepy
Kartoteka naczep, analogicznie jak ci?gników zawiera pe?en zestaw danych opisuj?cych ten element taboru, m.in.:
- dane identyfikacyjne pojazdu (numer rejestracyjny, marka, typ, model, rok produkcji, maksymalna pojemno??, maksymalna ?adowno??)
- informacje o ubezpieczeniu pojazdu
- dane konstrukcyjne wybranych podzespo?ów w postaci rozwijanego ?drzewka?
- dane o wyposa?eniu eksploatacyjnym i dodatkowym (akumulatory, ogumienie i inne) wraz z pe?n? histori? monta?u i demonta?u
- terminy przegl?dów, wymian oraz innych dzia?a? zwi?zanych z danym pojazdem
- dane o faktycznie wykonanych przegl?dach i dzia?aniach serwisowych

Zestawy
Zestaw transportowy jest to komplet: ci?gnik i naczepa. Zestaw transportowy identyfikowany jest przez numer rejestracyjny ci?gnika. Ka?dy ci?gnik i naczepa mog? w danym momencie wyst?powa? w tylko jednym zestawie.
Opony
Kartoteka opon zawiera oprócz opisu technicznego danego elementu, równie? pe?n? histori? monta?u i demonta?u.
Akumulatory
Kartoteka akumulatorów, podobnie jak opon, zawiera oprócz opisu technicznego danego elementu równie? pe?n? histori? monta?u i demonta?u.
Wyposa?enie dodatkowe
Kartoteka wyposa?enia dodatkowego, podobnie jak opon, zawiera oprócz opisu technicznego danego elementu równie? pe?n? histori? monta?u i demonta?u.
Dzia?ania
Jest to lista ró?nego typu dzia?a? zwi?zanych z jednym lub wi?ksz? liczb? obiektów. Ka?de dzia?anie, oprócz obiektów zwi?zanych, posiada opis dzia?ania, identyfikator osoby lub dzia?u zlecaj?cej dzia?anie, identyfikator osoby lub dzia?u odpowiedzialnej za wykonanie dzia?ania, termin wykonania ew. przebieg w km oraz status (wykonane lub nie). System w odpowiednim momencie przypomina w?a?ciwym osobom / dzia?om o przypisanych im dzia?aniach.
Zlecenia serwisowe
Zlecenia serwisowe zwi?zane s? zazwyczaj z zestawem transportowym, ewentualnie pojedynczym elementem: ci?gnikiem lub naczep?. Ka?de zlecenie zawiera list? zg?oszonych usterek. Do typowych usterek czy przegl?dów mo?na zdefiniowa? normatywne czasy napraw. W trakcie realizacji zlecenia rejestruje si? rzeczywiste pobranie (zu?ycie) materia?ów oraz rzeczywist? robocizn? (faktycznie zu?yty czas serwisanta). W przypadku ró?nicy mi?zy czasem normatywnym a rzeczywistym, kierownik serwisu mo?e okre?li? tzw. ?czas uznany? ? ilo?? roboczogodzin b?d?c? podstaw? do rozliczenia pracownika.
Mo?liwe s? równie? zlecenia zewn?trzne ? wykonywane na rzecz klientów i ko?czone faktur? sprzeda?y.
Nasze oprogramowanie na innych stronach
|