banner1.png

Nowy moduł Microsoft Dynamics AX - Zarządzanie Flotą

PDF

2005-06-29

Firma Indygo Polska w oparciu o system informatyczny klasy ERP o nazwie Microsoft Dynamics AX opracowała specjalistyczne rozwiązanie informatyczne zajmujące się zarządzaniem flotą adresowane do przedsiębiorstw zajmujących się usługami transportowymi. Rozwiązanie to jest rozwinięciem standardowej funkcjonalności systemu Microsoft Dynamics AX o dodatkowe elementy.

 

Moduł Zarządzanie Flotą

 

Jednym z najbardziej istotnych zadań polityki flotowej firm jest obniżanie kosztów związanych z eksploatacją samochodów. Moduł Zarządzania Flotą zawiera szereg danych umożliwiających optymalizację eksploatacji ciągników siodłowych oraz naczep.

 

Obiekty biznesowe

  

W tej części zostaną wymienione najistotniejsze obiekty biznesowe modułu Zarządzanie Flotą.

 

Ciągniki

Kartoteka ciągników zawiera pełen zestaw danych opisujących ten element taboru, m.in.:

  • dane identyfikacyjne pojazdu (numer rejestracyjny, marka, typ, model, rok produkcji, pojemność baku, kolor, numer silnika, numer nadwozia)
  • dane o rodzaju paliwa i normach spalania
  • informacje o ubezpieczeniu pojazdu
  • dane konstrukcyjne wybranych podzespołów w postaci rozwijanego ?drzewka?
  • dane o wyposażeniu eksploatacyjnym i dodatkowym (akumulatory, ogumienie i inne) wraz z pełną historią montażu i demontażu
  • terminy przeglądów, wymian oraz innych działań związanych z danym pojazdem
  • dane o faktycznie wykonanych przeglądach i działaniach serwisowych

 

 

Naczepy

Kartoteka naczep, analogicznie jak ciągników zawiera pełen zestaw danych opisujących ten element taboru, m.in.:

  • dane identyfikacyjne pojazdu (numer rejestracyjny, marka, typ, model, rok produkcji, maksymalna pojemność, maksymalna ładowność)
  • informacje o ubezpieczeniu pojazdu
  • dane konstrukcyjne wybranych podzespołów w postaci rozwijanego ?drzewka?
  • dane o wyposażeniu eksploatacyjnym i dodatkowym (akumulatory, ogumienie i inne) wraz z pełną historią montażu i demontażu
  • terminy przeglądów, wymian oraz innych działań związanych z danym pojazdem
  • dane o faktycznie wykonanych przeglądach i działaniach serwisowych

 

Zestawy

Zestaw transportowy jest to komplet: ciągnik i naczepa. Zestaw transportowy identyfikowany jest przez numer rejestracyjny ciągnika. Każdy ciągnik i naczepa mogą w danym momencie występować w tylko jednym zestawie.

 

 

Opony

Kartoteka opon zawiera oprócz opisu technicznego danego elementu, również pełną historię montażu i demontażu.

 

Akumulatory

Kartoteka akumulatorów, podobnie jak opon, zawiera oprócz opisu technicznego danego elementu również pełną historię montażu i demontażu.

 

Wyposażenie dodatkowe

Kartoteka wyposażenia dodatkowego, podobnie jak opon, zawiera oprócz opisu technicznego danego elementu również pełną historię montażu i demontażu.

 

Działania

Jest to lista różnego typu działań związanych z jednym lub większą liczbą obiektów. Każde działanie, oprócz obiektów związanych, posiada opis działania, identyfikator osoby lub działu zlecającej działanie, identyfikator osoby lub działu odpowiedzialnej za wykonanie działania, termin wykonania ew. przebieg w km oraz status (wykonane lub nie). System w odpowiednim momencie przypomina właściwym osobom / działom o przypisanych im działaniach.

 

Zlecenia serwisowe

Zlecenia serwisowe związane są zazwyczaj z zestawem transportowym, ewentualnie pojedynczym elementem: ciągnikiem lub naczepą. Każde zlecenie zawiera listę zgłoszonych usterek. Do typowych usterek czy przeglądów można zdefiniować normatywne czasy napraw. W trakcie realizacji zlecenia rejestruje się rzeczywiste pobranie (zużycie) materiałów oraz rzeczywistą robociznę (faktycznie zużyty czas serwisanta). W przypadku różnicy mięzy czasem normatywnym a rzeczywistym, kierownik serwisu może określić tzw. ?czas uznany? ? ilość roboczogodzin będącą podstawą do rozliczenia pracownika.

Możliwe są również zlecenia zewnętrzne ? wykonywane na rzecz klientów i kończone fakturą sprzedaży.

 

 

 

Nasze oprogramowanie na innych stronach

 

 

 

 

 
Wstecz